چطور با کمک کاتالوگ فروش محصول خود را افزایش دهیم؟

تمامی برند ها و کسب و کارهای دنیا در پایان به دنبال یک چیز هستند و تمامی تلاش هایشان برای دستیابی به فروش است. همه می خواهند تا آنجا که ممکن است به فروش بالاتر دستیابی پیدا کنند.

اگر شما در حال خواندن یک مطلب هستید، احتمالا به دنبال ایده ها و نکاتی هستید که به موجب افزایش فروش محصولاتتان شود. راه های بسیاری برای بهینه سازی محتوای بازاریابی در فروش آنلاین وجود دار، اما امروزما فقط می خواهیم بر روی کاتالوگ محصولات تمرکز کنیم و اینکه از روشی استفاده کنیم که بتوانیم فروشمان بیشتر شود. کاتالوگ محصول یک نشریه است که فهرستی از محصولات و خدمات را همراه با جزئیات و تصویر ارائه می دهد.

 کاتالوگ از کذشته تا حال

روزگاری که اینترنت وجود نداشت، شرکت ها تنها ازکاتالوگ های و دیگر ملزومات چاپی را برای ارائه محصولات خود به مشتریان استفاده می کردند. تمام فرایند آن برای رسیدن به دست مشتری از سفارش، حمل و نقل و … از طریق پست انجام می شود.

مشتریان کاتالوگ را از طریق صندوق های پستی خود دریافت می کردند. کاتالوگ ها چندان با چیزی که امروزه می بینید تفاوت نداشتند،اما تنها تفاوت آن نسبت گذشته این است که مشتریان بعد از دیدن کاتالوگ از طریق تلفن و یا آدرس وبسایت آنها مراجعه می کنند.

چرا کاتالوگ های محصولی هنوز هم مناسب ترین نوع تبلیغات محصولی هستند؟

به طور عمده، طراحی کاتالوگ محصولات به این دلیل کار می کنند که برند ها به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می کنند. بنابراین پیام های بازاریابی و پیشنهادات آنها تاثیری سودمندی را بر روی فروش آنها می گذارد. امروزه یکی از مهمترین نوع کاتالوگ ها، کاتالوگ های الکترونیکی هستند چرا که موجب افزایش نرخ بازدید از وبسایت و در نهایت افزایش نرخ تبدیل که به معنای تبدیل بازدیدکننده به مشتری است می شود.

هنگامی که طراحان وبسایت می خواهد وبسایتی را طراحی کنند به تمامی این نکات توجه می کنند که از چه روشهایی استفاده کنند که در ابتدا نرخ بازدید از سایت افزایش یابد. به غیر از وبسایت می توانید از شبکه های اجتماعی برای انتشار کاتالوگ های خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای کاتالوگ این است که شما لازم نیست اطلاعات محصول را همان موقع در هنگام خرید از فروشنده بپرسید بلکه ابتدا برای شما کاتالوگ ارسال می شود و شما تمام جزئیات محصول را می دانید و فقط برای خرید یا به فروشگاه می روید و یا از طریق وبسایت آنها، محصول مورد نظر خود را خریدداری می کنید.

نکاتی در مورد کاتالوگ

  • اگر می خواهید کاتالوگ زیبا و چشمگیری داشته باشید. باید طراحی آن را به دست یک طراح زبده بسپارید . یا اینکه شخصی را برای طراحی کاتالوگ های خود استخدام کنید تا مطمن شوید که از سبکی استفاده خواهید کرد که هم خودتان و هم مردم آنرا می پسندند. نمونه های مختلفی از انواع کاتالوگ را ببیند و طرح ها و ایده اهی مختلف را از هر کدام بردارید و استفاده کنید.
  • به دلیل اینکه افراد مدت زمان کمی را شاید به مطالعه کاتالوگ بپردازند بهتر است تمام جزئیات محصول را به صورت خلاصه عنوان کنید اما نکات اصلی آن را بنویسید که بتوانند در میان آن حجم از اطلاعات تمایل به خرید پیدا کنند.
  • محتوای بصری ایجاد کنید، مطمن شوید که کاتالوگ شما درخشندگی و زیبایی دهد، و از توضیحات خسته کننده بکاهد. مردم معمولا علاقه ای به خواندن ندارند و از دیدن عکس ها و تصاویر زیبا و زرق و برق دار لذت می برند.
  • به عنوان مثال می خواهید یک پیراهم بخرید. یک عکس از یک مدل پوشیده شده آن را ببینید می توانید راحت تر در مورد خریدن آن نظر دهید پس بهتر است تصویر دارای پشت زمینه شفاف و روشن باشد. نکته مهم این است که متن به خوبی بر روی تصویر دیده شود و به نحوی نباشد که به هیچ وجه دیده نشود.
  • سعی کنید از تصاویر آماده استفاده نکنید و عکاسی خلاقانه ای را با کمک یک عکاس حرفه ای بگیرید و آن را در کاتالوگ خود استفاده کنید.
  • تمام اطلاعات خود را از جمله وبسایت، شماره تماس، آدرس و … را حتما در کاتالوگ خود انواع کنید که مشتری بتواند به صورت آنلاین هم به شما دسترسی پیدا کند.
  • بعد از اینکه کاتالوگ خود را طراحی کردید یک لیست از مشتریانان را به همراه آدرسشان تهیه کنید و برای تمام آنها با بسته بندی زیبا به پست و یا یک نماینده از مجموعه خودتان ارسال کنید.
  • بعد از آن بهتر است این کاتالوگ را به صورت الکترونیک نیز در وبسایت خود و همچنین شبکه اجتماعی آن را انتشار دهید البته برای استفاده از کاتالوگ به صورت الکترونیک بهتر است لینک مربوط به خرید محصول را عنوان کنید و از همه مهمتر اینکه برای افزایش فروشتان بیش فروشی را فراموش نکنید. بعد از طراحی تمام این مراحل، ایمیل های مشتریانتان را بردارید و از طریق ایمیل مارکتینگ، کاتالوگ خود را به همراه لینک خرید محصولاتتان را برایشان ارسال کنید ومیزان بازدید و در نهایت میزان فروش خود را افزایش دهید

 

قوانین طراحی کاتالوگ

  • به راحتی خوانده شود: یک کاتالوگ محصولات باید مشتریان را به راحتی به طیف وسیعی از محصولات دستیابی پیدا کند.
  • از استفاده ی فونت های مختلف دوری کنید: حداقل از دو فونت استفاده کنید یکی برای عناوین و دیگری برای متن
  • حتما یک پیش نوی آن را پرینت کنید و تمامی علائم نگارشی و تایپی و غلط های املایی را رفع کنید.
  • با کمک چاپخانه و طرحان خود کاغذی را در سایز و اندازه های مناسب با محصولاتتان انتخاب کنید.
  • صفحه بندی، حتما باید صفحه بندی را رعایت کنید البته یک طراح به خوبی این موضوع را می داند چون در هنگام چاپ نیاز به خط برش و … دارد

کانون آگهی رسانه هنر برتر با بهره گیری از نیروهای متخصص و طراحان مسلط و با تجربه تاکنون کاتالوگ های محصولات متفاوت را به چاپ رسانده است و هر روز به تجربیات خود و اعضای تیمش اضافه می گردد. می توانید طراحی کاتالوگ خود را به همراه طراحی وبساییتان را برای افزایش فروش به ما بسپارید و از خدمات دیگر ما همچون مشاوره تبلیغات بهره برید.

رسانه هنر برتر-کاتالوگ

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
مزایای تبلیغات در اینترنت
نوشتهٔ بعدی
تبلیغات محیطی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.