ده پیشنهاد برای بازاریابی محتوا چیست؟

هر فردی در حال انجام بازاریابی محتوا است. 94% شرکت های کوچک، 93% شرکت های B2B و 77% شرکت های B2C از بازاریابی محتوا استفاده می کنند.در هر صورت، تعداد قابل توجهی از کسب و کارها در حال تولید محتوا و حرکت در این مسیر هستند. در این راستا مشکلاتی وجود دارد زیرا  درست است که هر فردی بازاریابی محتوا انجام می دهد اما این بدین معنا نیست که آنها برندگان بازاریابی محتوا هستند.

از نظر موسسه تولید محتوا، تنها 9% بازاریابان B2B نتایج بازاریابی محتوا را بسیار تاثیرگذار می دانند.

فاصله ای زیادی بین آنچه که بازاریابان می خواهند انجام دهند و آنچه واقعا انجام می دهند وجود دارد. این اعتقاد وجود دارد که “محتوا حال و آینده بازاریابی است”.

این مقاله برای افرادی نوشته شده است که فقط و فقط بازاریابی محتوا را از روی عادت انجام می دهند و نتیجه ی از آن نمی بینند، در اینجا چندین پیشنهاد و دلیل را برای عملکرد و نتیجه گیری از بازاریابی محتوا عنوان می کنیم که از عوامل مهم محسوب می شوند:

هنوز استراتژی بازاریابی خود را تعیین نکرده اید

همانند دیگر انواع بازاریابی، شما برای موفقیت نیاز به استراتژی دارید. زمانی که آمار و میزان استفاده استراتژی در بازاریابی محتوا را در کسب وکارها دیدم  خیلی تعجب کردم.

موسسه تولید محتوا بیان کرد که 66% بازاریابان موفق B2B استراتژی محتوای مستند دارند و از میان بازاریابان ناموفق فقط 11% استراتژی محتوای مکتوب دارند. در دنیای B2C  هم نتایج به همین میزان ناامید کننده است. تنها 27% بازاریابان استراتژی مکتوب دارند و 50% هم که استراتژی دارند به صورت مکتوب نیست. بطور کلی می توان گفت هیچ استراتژی مشخصی در B2B  و B2C وجود ندارد.

با توجه به بررسی انجام شده، اگر استراتژی وجود دارد، باید اجرا شود؟  به همین دلیل استراتژی باید در اولویت قرار گیرد تا در بازاریابی محتوا به موفقیت دست یابیم.

هر استراتژی حتی بدترین نوع آن هم، بهتر از نداشتن استراتژی است، حداقل می توانید آنرا سازماندهی و تغییر دهید. اما بدون هیچگونه استراتژی، زمان و پول خود ا هدر می دهید و موجب خراب کردن برند خود می شوید. پس داشتن یک استراتژی برای موفقیت بسیار ضروری است.

اکنون که به اهمیت استراتژی پی بردیم، راه های بسط و توسعه ی تولید محتوا و بازاریابی آنرا عنوان می کنیم:

  • یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق با تعیین شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) شما آغاز می شود. مشخص کنید که کدامیک از فعالیت هایتان، برایتان اهمیت بیشتری دارد (برای مثال: دیدگاه ها، به اشتراک گذاری، ترافیک، طراحی و …) وآنها را دنبال کنید.
  • استراتژی باید در طول زمان تغییر کند، شما باید استراتژی خود را زمانی که احساس می کنید، نسبت به قبل تاثیرگذار نیست تغییر دهید.
  • برای ایجاد استراتژی برای شرکتتان به شرکت های تولید محتوا تکیه نکنید. تعداد زیادی شرکت های تولید محتوا وجود دارند که معمولا نمی توانند استراتژی مفید برای شرکت شما را ایجاد کنند زیرا این شما هستید که تقویم کاری خود را می دانید، شرکت های تولیدکننده محتوا می توانند در تولید محتوا و همچنین نحوه ی انتشار آنها به شما کمک کنند و استراتژی مورد نظر شما را به اجرا در آورند.
  • انتشار محتوا به معنی استراتژی تولید محتوا نیست. استراتژی تولید محتوا، تصویری کلی از بازاریابی شما است (تصویری از مخاطبان، سود، درآمد و برند شما است) تصمیم به داشتن وبلاگ و نوشتن مقاله استراتژی نیست.

مدت زمان زیادی را صرف بازاریابی محتوا نمی کنید

شرکت هایی که مدت زمان زیادی صرف بازاریابی می کنند نسبت به شرکت هایی که این زمان را صرف نمی کنند رشد بیشتری پیدا می کنند. نحوه ی اجرا خود را تغییر دهید، شما برای چه چیزهایی هزینه می کنید؟ اگر شما می خواهید از بازاریابی محتوا نتیجه بگیرید، شما باید هزینه ای را برای متفاوت بودن انجام دهید. تاثیرگذارترین بازاریابان محتوای B2B با کم تاثیرگذارترین بازاریابان B2B، 50% بودجه بازاریابی را بدان اختصاص می دهند، بهتر است بر عملکرد آنها نگاهی بیاندازید

در حال حاضر بازاریابان دنیا  44 بیلیون دلار صرف بازاریابی محتوا می کنند. آیا بازاریابی محتوا گران است؟ بله، با توجه به شرایط کسب و کار و نرخ بازگشت سرمایه آن، جز بازاریابی های سود ده است. اما این بدین معنی نیست که هر چقدر بیشتر برای بازاریابی محتوا هزینه کنید موفقیت بیشتری عایدتان می شود. به مورد اول بازگردیم، ابتدا استراتژی خود را مشخص کنید، زمانی که استراتژی مشخص و یکپارچه ای داشته باشید، می توانید به میزان هزینه ای که می خواهید صرف آن کنید توجه کنید. چند نکته:

  • کاملا توجه کنید که چه نوع محتوایی بیشترین بازگشت سرمایه را به همراه دارد و بر روی آن بیشتر سرمایه گذاری کنید.
  • سرمایه گذاری بر بازاریاب محتوا (تولید کننده محتوا) بهتر از سرمایه گذاری بر روی بازاریابی محتوا است. یک بازاریاب محتوا می داتد چطور و در کجا پول های بازاریابی را هزینه کند و نرخ بازگشت سرمایه بیشتری را به وجود آورد.
  • اگر بودجه بندی و سرمایه گذاری برایتان کار مشکلی است، سرمایه گذاری بر روی برخی از بازاریابی محتوایی پر هزینه (ویدیئو، تبلیغات در رسانه های اجتماعی) را به تاخیر بیاندازید. و بر روی روش های ارزانتر تمرکز کنید.

بازاریابی محتوا-رسانه هنر برتر1

شما محتوایتان را ارائه و توسعه نمی دهید

سریعترین راه برای از بین بردن بازاریابی محتوا این است که بعد از تولید آن هیچ کاری انجام ندهید. اجازه دهید بیشتر توضیح دهم:

برخی از بازاریابان تصور می کنند که بازاریابی محتوا تنها  تولید محتوا است. افراد محتوای شما را می بینند ؟ به طور طبیعی ترافیک افزایش خواهد یافت؟ افراد آن را مطالعه می کنند؟ تعداد مشتریان ما افزایش می یابد؟تولید محتوا تنها بخشی از بازاریابی محتوا است. نیمه ی دیگر آن ترویج محتوا است. این مشکلی است که کسب و کارها با آن روبرو هستند، زمانی که به کسب و کاری بازاریابی محتوا را پیشنهاد می کنید : فراموش نکنید که “بازاریابی” بخشی از بازاریابی محتوا است.

دو بخش اصلی از بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • تولید محتوا
  • ترویج محتوا

کدامیک را انجام  و کدامیک را انجام نمی دهید؟ اگر شما برای ترویج محتوا بیشتر از تولید آن سرمایه گذاری می کنید شما نسبت به شرکت هایی که محتوای زیادی تولید می کنند و ترویج کمی را انجام می دهند موفق تر هستید.

ترویج محتوا به اندازه تولید محتوا مهم است.

شما چطور محتوایتان را ترویج  و ارائه می دهید؟ چند روش آسان برای ترویج و ارائه پست وبلگی:

  • خبرنامه های ایمیلی
  • ایمیل مارکتینگ و صفحات فرود
  • پست های گوگل پلاس
  • پست گذاری در فیس بوک
  • به اشتراک گذاری در لینکداین
  • ارائه آن به تاثیرگذاران در صنعت خود که می توانند مطالب شما را به اشتراک بگذارند.
  • وبلاگ نویسان و صاحبان سایت، و از آنها بخواهید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند.
  • محتوای خود را زمانی که می خواهید در وبسایت ها و وبلاگ های دیگر پیشنهاد و کامنتی را بگذارید، عنوان کنید.

متن شما بدون محتوا با ارزش است و نسبت به آن اعتنایی نمی شود  

اغلب محتوا ها به سخره گرفته و نسبت به آنها بی اعتنایی می شود چراکه در آنها محتوایی وجود ندارد. بازاریابی محتوا بدین معنا است که شما باید محتوا ایجاد کنید اما کیفیت محتوا بسیار پر اهمیت است. تولید محتوای بی ارزش و ضعیف بر روی برند شما تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود که عملکردی ضعیفی را از خود نشان دهد.

اجازه دهید که چند دلیل از بی اعتنایی محتوایتان را عنوان کنم:

  • شما نمی دانید چه نوع محتوایی باید ایجاد کنید. تقریبا هر کسب و کاری در تلاش است که چگونگی تولید محتوا را انجام دهد، چه موضوعی را انتخاب کند و چه چیزهایی را برای چالش جدید معیار قرار دهد؟
  • این بزرگترین مسئله است به این صورت که نویسنده ای را با پول بسیار کم استخدام می کنید و لیستی از موضوعات را به آنها می دهید و نویسندگان، مقالاتی را به شما ارائه می دهند. این اشتباه است چرا که باعث هدر رفتن پول و قت می شود  و مقالاتی با کیفیت پایین تولید می شود. چرا که نویسندگان نمی دانند، صنعت شما چقدر مهم است. بهتر است که بعد از استخدام نویسندگان پا به پایشان پیش روید تا کاملا در زمینه ی صنعت شما پیشرفت کنند و مقالات با کیفیتی را تولید کنند.

شما در بازار سختی حضور دارید

بسیاری از بازاریابان محتوا در صنایع و بازارهای بسیار سختی فعالیت می کنند: صنایعی که  افرادش آنلاین نیستند/ صنایعی که افراد دیگر در مورد آن نمی دانند( بیشتر در صنعت B2B)/ صنایع ناشناخته که باید ابتدا در میان آنها به دنبال فالور بود.

اگر در بازار سخت فعالیت می کنید هیچ کلید جادویی به غیر از تولید محتوا وجود ندارد.

شما در مقابل رقبای متفاوت قرار دارید

زمانی که شما با چشم اندازهای رقابتی حاکم روبرو هستید، چگونه می توانید با شرکت های بزرگ که محتوای عالی تولید می کنند رقابت کنید؟

چندین پیشنهاد را عنوان می کنم:

  • به تولید محتوا ادامه دهید. به عقب بازنگردید چراکه رقبا از شما بزرگتر هستند.
  • راهنمای گروه کوچکی باشید و متخصص گروه خاصی بمانید. سخت کار کنید که بتوانید طرفداران اصلی خود را ایجاد کنید و مخاطبان رقبایتان را جذب کنبد. اغلب بهترین مخاطبان، بزرگترین مخاطبان نیستند.
  • زمانی را به آنالایز و تجزیه و تحلیل رقیبتان اختصاص دهید بدون کپی کردن محتوای آنها، از محتواهایشان استفاده کنید. ببینید که در میان محتواهایشان چه نوع محتوایی را نادیده گرفته اند و در تولید چه محتوایی ضعیف هستند. سپس با استفاده از همین جاهای خالی فرصت ایجاد مطلب را برای خودتان بسازید.

باید به اندازه کافی منتظر باشید

بازاریابی محتوا مدت زمان زیادی را نیاز دارد. نمی توانید نتایج دقیق  ومناسب را در طول چندین هفته و یا چندین ماه انتظار داشته باشید. بازاریابی محتوا همانند دوی مارتن است و نه مانند دو سرعت.

سئو افتضاحی دارید

هیچگونه مقایسه ای بین بازاریابی محتوا و سئو وجود ندارد، در عوض با این دو با یکدیگر کار می کنند و مکمل یکدیگر هستند. اگر شما بازاریابی محتوا انجام می دهید اما سئو ضعیفی دارید، پس به خوبی محتوا تولید نکرده اید. پس هیچکس نمی تواند آنها را پیدا کند.

انتظارات شما بسیار زیاد است

ما یکی از بزرگترین طرفداران بازاریابی محتوا هستم. می توانم داستان موفقیت شرکت های دیگر را بگویم و حتی می توانم آماری از میزان ترافیک و درآمد حاصل از بازاریابی محتوای آنها را در اختیار شما قرار دهم. یک گام به عقب بازگردید، نفس عمیقی بکشید وکمی نسبت به بازاریابی محتوا واقع گرا باشید. شاید شما نسبت به اینکه ترافیک سایت شما با بازاریابی محتوا افزایش می یابد شک دارید!!  اما حقیقت این است که  بازاریابی محتوا تقریبا موجب افزایش ترافیک شما حدود دو و یا سه برابر می شود.

هیچ لذتی از آن نمی برید

می دانید از نظر ما مشکل اصلی و بزرگ چیست؟در محتواهایتان بسیار جدی هستید بیایید و کمی جذابیت در به  محتوای خود اضافه کنید. قرار نیست که بازاریابی محتوای دردناک، سخت و دلسرد کننده ای داشته باشید.

اگر در حال حاضر نمی توانید در مطالب خود از طنز استفاده کنید پس حتما جایی از کارتان با مشکل روبرو است و تغییر در یکی از چرخ دنده ها برای ایجاد محتوای سرگرم کننده مورد نیاز است.

کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر از جمله آژانس های تبلیغاتی است که در زمینه تولید محتوا تا کنون به بسیاری از شرکت ها و مجموعه ها کمک کرده است و همچنین شما را برای اینکه بتوانید در صفحه اول گوگل باشید یاری می رساند از دیگر خدمات کانون آگهی وتبلیغات رسانه هنر برتر طراحی وبسایت و سئو و …. و همچنین مشاوره در کسب و کار شما است. 

 

 

طراحی سایت در اصفهان

 

 

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
مکان بیلبورد، افزایش فروش
نوشتهٔ بعدی
چطور وبسایت خود را تبلیغ کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.