مفهوم کلی تبلیغات

مفهوم کلی تبلیغات

امروزه کافیست اندکی به محیط اطراف خود دقت کنیم، تبلیغات به طرق مختلف راه خود را برای ظاهر شدن بر سر راه شما پیدا می کند. تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده‌ ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند، این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.
آگهی به مطالبی گفته می شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می گردد،، آگهی ها می توانند چاپی و یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می توانند به دو گروه دولتی و غیر دولتی تقسیم گردند.

آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه هایی از آگهی های دولتی هستند.

BA-BS-Advertising

تفاوت آگهی و تبلیغات

هرنوع مطلب، اعلامیه یا اطلاعیه تجاری برای جلب توجه مردم یا افکار عمومی که از طریق رسانه‌ها منتشر، و در آن، کالا، خدمات و یا مراجعه به موسسه‌ ای توصیه می‌شود و یا نیاز به کالا یا خدماتی اعلام می ‌گردد، محصول تبلیغات است. به عبارت دیگر در تبلیغات، با به وجود‌ آوردن یا تولید تبلیغ به معرفی کالا یا ترغیب مشتری می‌پردازند.

دراین فرایند، طراحی، تدوین و تولید تبلیغ توسط شخص یا موسسه «آگهی‌دهنده» و یا یک دفتر تبلیغاتی اجرا و نشر آن، معمولا توسط رسانه‌ها انجام می‌شود. از نظر مقایسه‌، تبلیغ، متناظر است با «اطلاعیه» روابط عمومی که محصول روابط عمومی است.

رسانه‌هایی را که برای اجرا و نشر تبلیغ به کار می‌روند، می‌توان به دو گروه «رسانه‌هایی جمعی» و «رسانه‌های شخصی» تقسیم کرد. علاوه بر این، در اجرا و نشر تبلیغ از ابزارها و روش هایی غیر از رسانه‌ها نیز استفاده می‌شود. برخی از انواع تبلیغ عبارتند از اعلامیه، آگهی نیازمندی ها، آگهی نمایش ‌نما، آگهی پستی و آگهی کوپنی.

تبلیغ دارای یک مفهوم کلی است و جزو مجموعه واژگانی است که همگان به کار می‌برند. در مقابل، واژه «نسخه» یا «آگهی» نیز همان مفهوم را داراست، اما جزو مجموعه واژگانی است که آگهی ‌کاران و آگهی‌دهندگان، و به طور کلی افراد شاغل در حرفه‌های مرتبط با تبلیغات و رسانه‌ها به کار می‌ برند.

در انگلیسی، تفاوت بین دو واژه advertisement و advertising کاملا روشن است. در فارسی نیز تفاوت بین دو واژه «آگهی» و «تبلیغات» کاملا روشن است. اولی بصورت مفرد و دومی بصورت جمع بیان می‌شود. بنابراین «آگهی» به یک متن یا مطلب یا یک برنامه تلویزیونی و… اتلاق می‌شود، اما «تبلیغات» به معنای رشته یا تخصص و یا فعالیت تبلیغ ‌کردن است که در واقع یکی از زیرمجموعه‌های آن تهیه «آگهی» می‌باشد.images (1)

نمونه طراحی لوگو

نمونه طراحی ست اداری

درخواست ثبت برند

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
نکاتی کلیدی در مورد تیزر تبلیغاتی
نوشتهٔ بعدی
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.