طراحی بسته بندی محصولات

مطالب

طراحی بسته بندی محصولات یک سیستم هماهنگ است که هدف آن آماده سازی برای حمل و نقل، توزیع، ذخیره، فروش و مصرف می باشد و هم چنین وسیله ای برای اطمینان از سلامت محصول در زمان تحویل به آخرین مصرف کننده در بهترین شرایط و حداقل هزینه می باشد.

و باید به صورتی باشد که مشتریان بتوانند به راحتی محتویات آن را ببینند و حمل و نقل کنند، به همین دلیل است که نقش بسیار مهمی در بازاریابی و فروش دارد. بسته بندی برای جلوگیری از آسیب هنگام انتقال محصول و برای سلامتی و ظاهر کالا حیاتی است.

4دلیل که برای بسته بندی محصول مهم است

آیا این درست است که بسته بندی فقط بسته بندی است و این محصول است که واقعا مهم است؟

اگر به عنوان یک صاحب کسب و کار  هم چین فکری می کنید، باید خود را برای شکست آماده کنید زیرا بسته بندی محصول نقش مهمی در تصمیم گیری های مصرف کننده ایفا می کند. برخی معتقدند بسته بندی به اندازه محصول مهم است، زیرا این ابزار بازاریابی و ارتباطی برای کسب و کار شما است. از الان درباره بسته بندی نام تجاری خود اقدام کنید و این چهار عامل را در نظر بگیرید:

متمایز بودن بسته بندی محصولات

هزاران محصول در بازار برای توجه مشتریان وجود دارد و یک سوم تصمیم گیری مصرف کننده بر اساس بسته بندی محصول است. برای موفقیت بیشتر، بسته بندی برند شما باید متمایز و متفاوت باشد.

رنگ بسته بندی

رنگ های مورد استفاده در بسته بندی محصول نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری خرید مصرف کننده ایفا می کنند. مغز شما به رنگ ها به شیوه های مختلف واکنش نشان می دهد، بنابراین رنگ بسته بندی خود را مطابق با آن انتخاب کنید.

تاثیر در بازاریابی

بسته بندی محصول می تواند یک ابزار بازاریابی مفید از طریق تبلیغات در فروشگاه باشد. محصولات مارک دار به راحتی قابل شناسایی هستند، بنابراین طراحی بسته بندی با لوگوی خود کمک می کند تا مصرف کنندگان به یاد داشته باشند و در ذهن آن ها بماند. در مورد بسته بندی محصول و نام تجاری خود فکر کنید.

خوب است؟ آیا می تواند بهتر باشد؟ هم چنین باید در مورد پیام هایی که بسته بندی محصول شما به خریداران و مصرف کنندگان می دهد، عاقلانه فکر کنید.

تشخیص نام تجاری

یک لحظه در مورد برخی از مارک های مورد علاقه خود فکر کنید. همه آن ها یک چیز مشترک دارند: آن ها به یاد ماندنی هستند. در طول دهه ها، علامت های تجاری مانند ایزو، تغییرات جزئی را در بسته بندی خود تغییر داده اند اما به ظاهر اصلیشان اصرار دارند.

به یاد داشته باشید که مارک های شناخته شده نباید چیزی را تغییر دهند، چون بسیاری از مارک های موفق که آرم، رنگ و بسته بندی خود را تغییر دادند، بعد از این تغییر بزرگ، نوعی واکنش مشتری را دیدند.

اهمیت و اهداف بسته بندی و برچسب زدن محصول، گاهی عامل مهمی در تعیین موفقیت یک محصول دارد، اما ظاهر و زیبایی آن به اندازه قابلیت های آن مهم است.

یک محصول ممکن است بهترین ویژگی ها را داشته باشد، اما وقتی که آن را در یک بسته بسیار معمولی قرار می دهید؛ ویژگی های محصول به چشم نمی آید و مصرف کننده فکر می کند محصول مانند بسته معمولی است، به همین دلیل است که طراحی و جذابیت نقش مهمی در رفتار مصرف کننده ایفا می کند.

اگر می خواهید طراحی بسته بندی محصولات شما خلاق باشد این کار را به کانون تبلیغاتی هنربرتر بسپارید.

نمونه طراحی لوگو

نمونه طراحی ست اداری

درخواست ثبت برند

طراح بسته بندی محصول
طراح بسته بندی محصول
طراحی بسته بندی محصول
طراحی بسته بندی محصول

 

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
بیلبورد های تبلیغاتی
نوشتهٔ بعدی
کار چاپ را به ساینا دیزاین بسپارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.