تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد

 تبلیغات محیطی یکی از قدرتمندترین و در عین حال قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی و از گروه تبلیغات سنتی است. زیرا تبلیغات محیطی از عناصر فیزیکی برای جلب توجه بینندگان استفاده می‌کند. بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی، ایستگاههای اتوبوس و … جزو تبلیغات محیطی هستند. از آنجایی که این تبلیغات در محل‌های پرتردد و شلوغ نصب می‌شود بینندگان حق انتخابی ندارند و قطعا با آن مواجه خواهند شد.
بنابراین تبلیغات محیطی جذاب می‌تواند توجه بییندگان را بیشتر جلب کند. از این رو طراحی نقش به سزایی در موفقیت تبلیغات محیطی خواهد داشت. یک طراحی خلاقانه منجر به ایجاد یک تبلیغات محیطی جذاب شده و مخاطبان را درگیر خود می‌کند. البته لازم به ذکر است که تبلیغات محیطی نیز مانند هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.
1262111_963

مزایای تبلیغات محیطی چیست ؟

به کمک تبلیغات محیطی جذاب می‌توانید به راحتی برند و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید. با افزایش میزان مواجهه با این تبلیغات فروش کالا نیز افزایش می‌یابد. زیرا تبلیغات محیطی هدفمند با تاثیرگذاری بر روی تصمیم‌گیری احساسی مشتریان، آن‌ها را ترغیب به خرید می‌کند. بنابراین می‌توان گفت هر چه تبلیغات محیطی جذاب‌تر و خلاقانه‌تر طراحی شود امکان افزایش فروش محصول مورد نظر نیز بیشتر می‌شود.

معایب تبلیغات محیطی چیست ؟

برای موفقیت در حوزه تبلیغات محیطی باید زیر ساخت‌های مناسب آن وجود داشته باشد. زیرا در غیر این صورت اثر معکوسی خواهد داشت. بالا بودن قیمت و محدودیت اجرای آن نیز از دیگر معایب این روش تبلیغات است.

نمونه‌هایی از تبلیغات محیطی جذاب:

در سال ۲۰۰۸ شکلات کیت کت ایده‌ی خلاقانه‌ای برای تبلیغات محیطی خود اجرا کرد. برای این منظور نیز نیمکت‌هایی را به شکل این شکلات محبوب تهیه کرده و معابر عمومی قرار داد. بر روی این نیمکت‌ها علاوه بر اسم برند شکلات، شامل شعار تبلیغاتی این برند معروف نیز بود. اجرای چنین ایده‌های خلاقانه‌ای باعث می‌شود توجه مردم به سمت این نیمکت‌ها جلب شده و در طولانی مدت سبب ماندگاری نام برند در ذهن مشتری می‌شود.

طراحی نیمکت به شکل شکلات کیت کت تبلیغات محیطی جذاب و خلاقانه این برند معروف شکلات

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد تبلیغات محیطی جذاب می‌تواند تاثیر به سزایی در تغییر الگوی مصرف مخاطبان داشته باشد. آنچه که در تصویر زیر می‌بینید ایده‌ی خلاقانه‌ای از تبلیغات محیطی برای هشدار دادن به مردم در مورد مضرات مصرف سیگار است. برای این منظور سطل زباله‌ای به شکل چشم طراحی شده است که نشان می‌دهد مصرف سیگار باعث تقلیل بینایی می‌شود.
1262115_771
نمونه‌ای از تبلیغات محیطی خلاقانه
برای هشدار مضرات مصرف سیگار که باعث تقلیل بینایی می‌شود.
Rate this post
, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو
نوشتهٔ بعدی
مجله تبلیغاتی 34 هنربرتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.